Veckoplanering

Vecka 50, 10-14/12

Måndag, värdegrund, vänskapssamtal.

Tisdag, lärande, julpyssel

Onsdag, lärande, julpyssel.

Torsdag, hälsa, vi går till skogen (gläntan) med lillfritids, direkt efter skolan. Åter senast 15:45.

Fredag, vi tittar på önskningarna från terminens fritidsråd och planerar utefter det. Barnen har önskat fotbollsmålvaktsträning. Så det kommer en fotbollsmålvaktstränare och tränar de som vill, i sporthallen. Tränaren har själv varit målvakt i sin ungdom och har som högsta merit varit på en landslagssamling. ⚽️

Mer info kommer i nästa vecka. Håll utkik på bloggen.

Vecka 49, 3-7/12

Nu under december månad kommer vi att ha samling med barnen varje dag efter mellanmålet. Då kommer vi dra några lappar med barnens namn på. De barnen som står på lapparna, kommer sedan att få ett vykort med en kort beskrivning av dem själva, som deras fritidskompisar beskrivit dem. De kommer även att få ta hem sin pepparkaka som de tidigare dekorerat. För övrigt kommer planering att vara som vanligt efter den lilla ceremonin.

Måndag, känsla, värdegrund. Idag har vinfritidsråd och vi kommer at utvärdera månaden som gått och bocka av vad vi hunnit med sen sist, samt blicka framåt vad de vill göra under nästa period.

Tisdag, lärande, skapande. Vi fortsätter att julpyssla.

Onsdag, lärande, skapande. Vi fortsätter med julpysslet.

Torsdag, hälsa, flickorna i F & 1 går till sporthallen 14:45-15:45, pojkarna är kvar på fritids och har yogasaga.

Fredag, vi går till sporthallen (ca 14:45-15:45) efter julkalendersamlingen. Där blir det en hinderbana med inslag av styrketräning och gymnastik, efter önskemål som kommit på fram på fritidsråden.

 

Vecka 48, 26-30/11

Måndag, värdegrund efter mellis ca 14:30 – 15:00, sedan fri lek.

Tisdag, lärande, skapande. Nu börjar julpysslet.

Skapande och estetiska uttrycksformer

Eleverna ska också få möta olika material, redskap och tekniker för att skapa och uttrycka sig. I undervisningen kan eleverna få möta en bredd av material, hårda som mjuka, återanvända såväl som nyproducerade, samt olika redskap och tekniker för att kunna bearbeta och sammanfoga dessa material. Att tillsammans titta på och under­ söka olika material, redskap och tekniker kan leda till att elevernas skapande utvecklas och därmed även förmågan att uttrycka sig.

Onsdag, vi fortsätter med julpyssel.

Torsdag, hälsa, alla pojkar i F-1 går till sporthallen 14:45 -15:45. Flickorna i

F-1 har yogasaga nere på mellanfritids. Nästa vecka gör vi vice versa.

Fredag, gör vi något gemensamt med Lillfritids.

 

Vecka 47

Måndag: Vi tränar till showen.

Tisdag: Vi tränar till showen.

Onsdag: Vi tränar till showen.

Torsdag: Show. Mingel i matsalen från 14.45 och showen börjar 15.00.

Fredag: Aktiviteter från fritidsrådet.

Trevlig helg 🍀

 

Vecka 46 12-15/11

Måndag, känsla, fritidsråd med utvärdering av perioden.

Tisdag, showträning och fri lek.

Onsdag, showträning och fri lek.

Torsdag, hälsa, vi går till skogen, tillsammans med Lillfritids, direkt efter skolan. Äter mellis i gläntan och leker. Tänk på kläder efter väder och att barn som har tidig hämtning/ går hem själva, hämtas/går hem själv i/från gläntan. Vi är tillbaka ca 15:45.

Fredag, vi gör något gemensamt med lillfritids. Vi utgår från barnens önskemål, som framkommit på fritidsråden.

 

Vecka 45 5-9/11

Måndag: Vi presenterar månadens tema.

Tisdag och onsdag: Vi påbörjar arbetet med månads tema.

Torsdag: Vi går till idrottshallen.

Fredag: Aktiviter från fritidsrådet.

 

Vecka 43   22-26/10

Måndag känsla, värdegrund. Vi pratar om Barnsrättigheter.

Tisdag lärande, skapande. Vi gör hösttavlor med löv, ljus och färg.

Onsdag digitalförmåga. FN dagen. Vi ritar i ritplatta om barns rättigheter.

Torsdag hälsa. Vi samtalar om livsstilens betydelse för hälsan.

Fredag gemensamt. Halloweendisco 15.00- 15.30. Barnen får klä ut sig om de vill men inga ansiktsmasker.

Vecka 42, 15-19 oktober.

Måndag, känsla, värdegrund, vänskapssamtal och dilemman.

Tisdag, lärande, skapande

Onsdag, digital förmåga, programmeringsappar.

Torsdag, hälsa, vi går till skogen och gläntan direkt efter skolan. Vi är tillbaka senast 15:45. Vi äter mellanmålet i skogen.

Fredag, det är glitterfredag med skolan så vi tänkte passa på att ha disco i matsalen. Det håller på 15-15:45.

Vecka 41, 8-12/10

Måndag, känsla, fritidsråd. Vi utvärderar vad eleverna gjort och lärt sig, sedan förra rådet. Har det varit roligt? Har de nya förslag, eller vill de träna mer på det som de gjort? Vi delar in eleverna i mindre grupper och samtalar.

Tisdag, lärande, skapande, hösttemat fortsätter med löv.

Onsdag, digital förmåga, eleverna får träna i en eller flera programmeringsappar. Tynker är en app som de kan arbeta vidare med.

  • Skolan ska bidra till att eleverna utvecklar förståelse för hur digitaliseringen påverkar individen och samhällets utveckling.
  • Alla elever ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att använda digital teknik.
  • De ska även ges möjlighet att utveckla ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digital teknik, för att kunna se möjligheter och förstå risker samt kunna värdera information.

Torsdag, hälsa, vi går till sporthallen efter mellis, ca 14:30-15:45.

Eleverna ska ges möjlighet att utveckla en allsidig rörelseförmåga genom att delta i fysiska aktiviteter och vistas i olika naturmiljöer. I det centrala innehållet anges att eleverna ska möta idrotter och andra fysiska aktiviteter inomhus och utomhus under olika årstider och i olika väder. Skrivningen om idrotter och fysiska aktiviteter är tänkt att tolkas brett. Det kan handla om att, utifrån elevernas förutsättningar och behov, till exempel röra sig i naturen, klättra och balansera på en lekplats, att spela bordtennis, dansa, hoppa hopprep eller spela bandy.

Fredag, gemensamt med förskoleklassen. När vi planerar för fredagsaktiviteten utgår vi från elevernas önskemål från fritidsrådet.

 

Vecka 40

må, känsla, värdegrund, vänskapssamtal.

ti, lärande, skapande, vi fortsätter med älgar för de som inte gjort.

ons, digital förmåga, prova på nya programmeringsappar.

to, hälsa, vi går till skogen när skolan slutar. Äter mellanmål där, tillbaka senast 15:45.

fre, gemensamma aktiviteter med förskoleklassen. Vi utgår från fritidsrådet och barnens önskemål.